PERKHEMAHAN KOR SUKSIS 1MALAYSIA 2016(CAMPS1M 2016)

Posted by SuksisUM12 on 21:07 with No comments
Hari Ketiga (4 Febuari 2016)



Selepas melakukan aktiviti jasmani, LDK seterusnya dijalankan. Para peserta diberi sebiji telur, surat khabar dan straw. Mereka diminta untuk menggunakan bahan yang diberikan untuk melindungi telur itu dari pecah ketika di uji. LDK ini menguji kreativiti para peserta di samping memupuk semangat kerjasama dalam kalangan ahli kumpulan mereka. Setelah itu aktiviti diteruskan dengan Water Confident. Pada malam pula, para peserta di beri masa bagi melakukan persiapan persembahan malam mesra.













Hari Kelima (5 Febuari 2016)


  Jasmani terakhir dijalankan pada sesi pagi di ikuti dengan LDK Air 4 Liter. Seterusnya, aktiviti explorace dibuat di sekitar kawasan Kampung Pasir Putih. Terdapat 5 checkpoints yang perlu dilalui oleh setiap kumpulan. Antara tugasan yang perlu dilakukan oleh setiap kumpulan ialah mengisi air dalam botol dengan mata tertutup, makan ‘Sandwich Detox’ a.k.a roti belacan, ‘Water Bubbling’, lompat getah dan sempadan botol. Aktiviti berikutnya ialah sukaneka bersama-sama pelajar Kor Kadet Polis. Permainan yang menarik dalam sukaneka ini adalah mencari benang dalam tepung, pancing botol, ‘Transfer CD ier’, bom air dan isi air dalam botol menggunakan apa saja barang yang ada di tubuh peserta. Aktiviti Malam terakhir CAMPS1M 2016 ialah Malam Mesra yang merupakan aktiviti kemuncak perkhemahan ini. Pelbagai persembahan menarik disajikan dan persembahan nyanyian daripada para jurulatih dan para peserta.












Hari Keenam (6 Febuari 2016)

Hari ini merupakan hari terakhir para peserta berada di Kalumpang. Tepat jam 10 pagi, Majlis Perasmian Penutup CAMPS1M 2016 berlangsung.Majlis ini dirasmikan oleh Commisioner Polis Dato’ Acryl Sani Bin Abdullah Sani yang merupakan Pengarah Jabatan Pencegahan Jenayah Dan Keselamatan Komuniti (JPJKK) Ibu Pejabat Polis Di Raja Malaysia, Bukit Aman.














Moga CAMPS1M kali ini membuka ruang baru dalam menjalinkan persahabatan di antara ketiga-tiga skuad Kor SUKSIS Universiti  Malaya dan UA yang lain.